Проективна методика «Школа звірів»
(Вьюнова Н.І., Гайдар
К.М.)
Для багатьох дітей процес адаптації до школи є складним
випробуванням. Дитина стикається з рядом проблем, які не в силах вирішити сама.
В результаті в неї можуть виникнути шкільні неврози. Рання діагностика,
корекція і профілактика шкільних неврозів залишаються актуальною і надзвичайно
важливою проблемою.
При діагностиці цього
явища психолог перш за все стикається з різними формами неадекватного
психологічного захисту. Оскільки психологічний захист формується на
неусвідомленому рівні, дослідження його механізмів може
проводитися за допомогою проективних методик. Одна з
них — «Школа звірів» (автори Вьюнова Н.І., Гайдар К.М.). Вона дає можливість
виявити шкільні неврози на початковій стадії розвитку, з’ясувати причини і
способи корекції. Невизначеність стимульного матеріалу,
атмосфера доброзичливості і відсутність оціночних суджень дозволяють
дитині розкритися найглибше. До того ж малювання для
молодших школярів є звичною і цікавою справою. Аналіз намальованого дає
можливість зробити деякі припущення про ті труднощі, які виникли у дітей в
процесі навчальної діяльності.
Проте ця методика може застосовуватися не
лише на етапі адаптації до школи, але і в більш старшому віці — при діагностиці
причин труднощів учнів на різних уроках, у навчальній діяльності і в
спілкуванні з однокласниками, вчителями.
Обладнання: Аркуш,
кольорові олівці.
Попередня підготовка.
Психолог: Зараз ми з вами зробимо дивну подорож в чарівний ліс.
Сядьте зручно, розслабтеся, закрийте очі. Уявіть, що ми опинилися на сонячній лісовій галявині. Послухайте, як шумить
листя над головою, м’яка трава торкається ваших
ніг. На галявині ви бачите «Школу звірів». Погляньте довкола. Які звіри вчаться в цій школі? А який звір вчитель? Чим займаються учні? А якою твариною є ви? Що ви при цьому відчуваєте? Проживіть ці відчуття
в собі. Ви можете знаходитися ще деякий час в цій «Школі звірів», поки я рахуватиму до 10, а потім розплющте очі.
Інструкція.
Психолог: Ви побували в «Школі звірів». А
тепер візьміть олівці і папір і спробуйте намалювати те, що бачили.
Діти
виконують завдання.
Шановні батьки!Побудьте психологом під час виконання даної роботи своєї дитини!
Немає коментарів:
Дописати коментар